Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – od teorii do działań praktycznych w przedszkolu, szkole, placówce.

Korzyści

1

Po szkoleniu nauczyciel: zna podstawowe założenia wczesnego wspomagania rozwoju oraz grupę dzieci, do których jest ono kierowane

2

potrafi zauważyć wczesne sygnały niepokojące w rozwoju dziecka

3

zna przykłady metod i form pracy z dzieckiem o zróżnicowanych potrzebach (m.in. trudności w rozwoju mowy, motoryki, funkcji poznawczych, zachowania),

4

potrafi zaplanować proste ćwiczenia i aktywności wspierające w codziennej pracy

5

zna znaczenie współpracy z rodzicami oraz potrafi zaproponować im konkretne formy wsparcia domowego

Opis

Szkolenie ma na celu podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie rozpoznawania i wspierania potrzeb rozwojowych dzieci wymagających szczególnej troski. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z najważniejszymi założeniami wczesnego wspomagania rozwoju, podstawami prawnymi oraz typowymi „sygnałami alarmowymi” w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Program szkolenia

  • Podstawy teoretyczne i kontekst prawny WWR
  • Sygnały alarmowe – kiedy się niepokoić?
  • Od diagnozy funkcjonalnej do działań – obserwacja i planowanie wsparcia.
  • Działania praktyczne w przedszkolu, szkole, placówce – ćwiczenia i przykłady.
  • Współpraca z rodzicami i domowe wspieranie rozwoju.

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas